19 Şubat 2012 Pazar

Yeni Başlayanlar İçin Dergiden Kalıp Çıkarma ve Kumaş Kesimi

Bu ayki Burda dergisinden kalıp çıkarırken , yeni başlayanlardan gelen mailler ve mesajlarada cevap vermiş olmak için , kısaca anlayatım istedim;

Ortadaki 107 B Elbisenin kalıbını çıkarttım. Yanındaki noktalar kolaylık /zorluk derecesini gösteriyor. Benim seçtiğim elbise 2 noktalı , yukarıdaki kimono için 1 nokta vermişler, çok kolay demek, elbiseye neden 2 nokta uygun bulmuşlar onu anlamadım, hemen hemen aynı derecedeler :)



107 B 'nin iç sayfadaki açıklamalarına bakıyoruz. Mavi patron, pafta C ben 36 beden çıkaracağım için dikenli tele benzeyen çizgiyi takip edeceğim. Patron parçaları ; 21 ,22 ve  23 . (23'ü yazmayı unutmuşlar :) )


Eskiden Burda dergisi 2 pafta veriyordu. Artık 1 pafta var, bütün kalıplar tek paftada.


Paftadaki C tarafını açıyoruz.


Mavi renkteki 21 ,22 ve 23 sayılarını arıyoruz. Onların hizasında biryerlerde kalıp var demek...


21 numaralı kalıbın üstünde kağıdımızı koyup ( benim için 36 beden) dikenli tele benzeyen çizgiyi takip ederek çiziyoruz. 22 ve 23 için de aynısı...



Kalıp çıkarırken en önemli püf noktası; üzerindeki işaretleri doğru koymak , örneğin kol işareti ve en en en önemlisi 'düz boy çizgisi' ! Bu da nedir diyenler için: Eğer kalıpta kumaş katı varsa düz boy çizgisi olmaz. ( Bu kalıpta ön ve arka için ) ama kollarda herzaman düz boy çizgisi olur. Kalıbı çıkarırken mutlaka çizmek gerekir.


Ön , arka ve kol kalıpları hazır...


Ön ve arka için kumaş katı var.. Kumaşı düz olarak katlayıp tam kenara getirecek şekilde kalıbı yerleştiriyoruz. Ve yanlardan yarım santim dikiş payı bırakarak kesiyoruz. ( Ben biraz geniş durmasını istediğim için 2 cm. bıraktım)




Arkası içinde aynısı.. Ben düz siyah kumaştan kestim..



Gelelim az önce bahsettiğim ' düz boy çizgisi'ne. Bu çizginin asıl amacı kumaşın üzerine kalıbı tam düz olarak koymak. Yani kumaşın düz kenarıyla , 'düz boy çizgisi' paralel olmalı. ( Oklardaki gibi) Kalıptaki her türlü işaretide kumaşa terzi sabunu ile geçiriyoruz.


Burda da dikiş açıklamaları da var.. Fakat ben dikmeyi bildiğim halde , anlamıyorum!Bu sebeple takip edin diyemeyeceğim . Yarım cm. kenarlarında bıraktığınız dikiş paylarından ön, arka ve kol kumaşlarını birleştiriyoruz. ( birde yaka için pervazlar var , ben ön ve arka kalıbı çıkarınca, kumaşı kumaş üstüne koyup çıkarıyorum) Yaka pervazlarını da çevirip etek uçları ve kol uçlarını çevirip bitiriyoruz..


İşte sonuç... Umarım anlatabilmişimdir :)

6 yorum:

Necla Şölen dedi ki...

Ellerine sağlık, güzel olmuş.

Adsız dedi ki...

elinize sağlık. anlatımınız için teşekkürler. ben de bu modele bakmıştım. yaka için ek parça çıkarıp mı birleştirdiniz? kumaş üzerine kumaş koyup çıkardığınızı yazmışsınız. kalıpta da var mı o? ben yeni başlayan biri olarak yaka kısmında tereddüt ediyorum:)

Bal kızın annesi dedi ki...

çok güzel olmuş çok beğendim.Kumaşına ayrıca bayıldım .Ellerine sağlık.nerden buluyorsunuz bu güzel kumaşları?netten alabileceğim bir yer varmı bildiğiniz?

Adsız dedi ki...

merhaba,

super anlatmissin. simdi ben kalip cikarmayi ogrendim cok sukur. ama sanirim kumasa bu sekilde yatirip igneleyip kesmekte bi sorunum var gibi gibi. sanirim burdanin son dergisi bu. bende ondan bu elbiseyi kesmeye calismistim ama cok rezil bisey cikmisti ortaya (:

cok tesekkurler guzel aciklamalarin icin, astar icin olan aciklamanida dort gozle bekliyorum.

zehra

ev kuşu dedi ki...

cok güzel anlatmışsınız.
paylasımınz için tesekkürler..

fillix (evde dikiş) dedi ki...

çok güzel olmuş