31 Ekim 2011 Pazartesi

Hazır elbiseden kalıp çıkarma - Bebek elbisesi

Zor geçen günlerden sonra hayat eski düzenine dönüyor... Elimden geldiği kadarı ile birşeyler yapmaya çalıştım... Umarım minicik bir katkım olmuştur... Birdaha böyle bir felaketin yaşanmamasını diliyorum. 

Hastalık dolayısıyla da 2 haftadır elim pek birşeye gitmemişti. İlk olarak bu minik minnoş elbiseyle dikişe tekrar başladım :) Bizim biricik bir minnoşumuz var, Çağla :) O bizim arkadaş grubumuzdaki ilk minnoş ve kıymetlimiz. 22 Kasımda 1 yaşına basıyor. Bende ona küçük bir hediye vermek istedim
.
Kalıp olarak üzerine olan bir elbiseyi aldım. Bizim kıyafetlerimiz içinde geçerli bu yöntem. Hazır bir kıyafetten kalıp çıkarmak çok kolay. İSMEK'de modelistlik kursunda hocamız anlatmıştı...



Öncelikle yumuşak bir battaniye seriyorsunuz , sonra üstüne kalıp çıkaracağınız kağıdı seriyorsunuz. (gazete kağıdı bile olabilir) Üstünede elbisenin önce ön tarafının yarım halini koyuyorsunuz.


Sonrasında kenarlardan bir delici alet ile noktalar atmaya başlıyorsunuz. İğne vs. olabilir ben pergel kullandım.


Dikiş kısımlarında, pergeli dikişlerin üzerinden geçiyorsunuz.



Kağıdın üzerine delikler açılıyor...


Noktaları birleştirerek kalıbınız çıktı bile. Aynı işlemi arkası içinde, varsa kollar içinde yapıyorsunuz.



Kalıp hazır. Minnoş için aldığım kumaşa koyup kestim bile. Bugün bitirmeyi planlıyorum. En kısa sürede de üzerinde fotoğraflayacağım :)


10 yorum:

suhuba dedi ki...

Bebiş çok şanslı yani... Buda oldukça hoş bir yöntemmiş. Bilgi için çok sağol.Bu arada çokk geçmiş olsun.

Keddy dedi ki...

suhuba,
canım çok teşekkür ederimmm

Gülgün dedi ki...

Bayıldım bu yönteme hemen denemek istiyorummm...

ANTİGONE dedi ki...

çok pratik yöntem paylaştığın için sağol tatlım :)

hayatadair-com dedi ki...

ne guzel anlatmissiniz emeginize saglik gecmis olsun bu arada firsat buldukca blogunuzu geziyorum cok hos seyler yapmissiniz sevgiler

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

ELLERINE SAGLIKKKKK KEDIIIYIYICMMMMM

Keddy dedi ki...

gülgün,
bende ilk öğrendiğimde haman denemek istemiştim :)

antigone,
rica ederimmm :)

hayatadair,
çok çok teşekkür ederimm

kokoşş,
saollll nasılsınn iş başladı değil mii?

nesli dedi ki...

merhaba
kolay görünüyor deneyeceğim bilgi için teşekkür ederim

biryudumhobi dedi ki...

bu yöntemi paylaştığın için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba,

bayildim sitene ve tabiiki diktiklerine..bu hazir elbiseden kalip cikarmayi etek ve pantolon icinde yapabilirmiyiz?

buarada cogu zaman kalipla calistigini gordum. bu yuzden birsey sormak istiyorum.

kalip cikarmak istiyorum bende (daha yeni basliyorum dikis ogrenmeye)burda dergisinde vs hani bedenler vermisler: 34-36-38-40 vs diye gidiyor. buna gore hangi cizgileri cizmen gerektigini biliyorsun. yanliz burda dergisine gore benim bedenim kac mesela bunu hic bilmiyorum. bunu nasil bulabilirim? cunku bedenimi bilmeden kalip cikarmak mantikli gelmedi bana :( yardimci olursan sevinirim canim, simdiden tesekkurler.

zehra