24 Nisan 2011 Pazar

Suni deri çantayı diktim - Suni deri dikmenin kolay yolu

Geçen postta Bambi'den aldığım bootieye uygun bir çanta dikmek istediğimden bahsetmiştim. Aynı renkte bir suni deri kumaş aldım ama , daha önce diktiğim şorttan sonra suni deriyi dikmek gözümü baya korkutuyordu. Amaaa bu sefer hiç korktuğum gibi olmadı , kulakları çınlasın Aziz Usta'dan öğrendiğim yöntemle çok da kolay oldu, şortla cebelleştiğimle kaldım :)

 İşte çantanın bitmiş hali....  Dikim aşamaları aşağıda...


Öncelikle çanta için bir kalıp kullanmadım. 40 x 100 cm olarak kumaşı kestim,


Sonrasında ikiye katlayıp kenarlarından diktim. Tabanı oluşturması içinde alt kenara üçgenler yapıp dikiş attım.


Ortaya böyle bir çanta çıktı.. Aparatları daha önce Cuma pazarından almıştım.


Gelelim işin püf noktasına!!! Dikerken kumaşa makina yağı sürdüm! Makina bir güzel tıkır tıkır dikiyor, sonrasındada bir pamukla sildim. Suni deri olduğu için hiç iz kalmıyor.


Taban kısmına ser durması için sert bir karton koydum


İçine de astar olarak , daha önce diktiğim  kürk yeleğin içine koyduğum astardan diktim... Veee bitti bile....

8 yorum:

Antigone dedi ki...

bu tüyo çoook işime yarayacak benim! paylaştığın için sağol tatlım ;))

Keddy dedi ki...

antigone,
o kadar kolay dikiliyorki inanamazsın!!!! :)

suhuba dedi ki...

Çok basitmiş gi,bi duruyor. Çok güzel olmuş. Orjinal almışsın gibi duruyor. Güle güle kullan.

Keddy dedi ki...

suhuba,
çok teşekkür ederimm

Sevgi Tuncer Dalgıç dedi ki...

harika olmuş tam ben de suni derilerimi pörtföy dikmek üzere kesmiştimmm:)

Funda Ceyhan dedi ki...

Böyle güzel bilgilerini paylaşan insanlara bayılıyorum, çok güzel anlatmışsın canım, ellerine sağlık..

dikisdersi dedi ki...

teflon ayak singere gelmiş haberin olsn ben imç bloklarından aldım ,hiç zorlanmadan dikebilirsin dikiş aralıklarında da farklılıklar yapmıyor ,güle güle kullan çantanı

comet70 dedi ki...

bende yeni dikiş öğreniyorum ve her eklediğinizi hayranlıkla izliyorum sizden çok şeyler öğreniyorum teşekkür ederim bende şimdi bana dar gelen kadife pantolonumu çamta yapmak istiyorum fikirlerinizi almak isterim nasıl bir model uygulayayım görüşmek dileğiyle